Wednesday 21 September 2016

Dejvid Levitan - Svakog dana


Izdavač - Dereta izdavaštvo

''Svakog dana postajem neko drugi. Znam da sam ja – ja, ali znam da sam istovremeno i još neko drugi.Oduvek je bilo tako.''

Šesnaestogodišnjak A se svakog dana budi u telu nekog drugog, bez obzira na pol i uvek je to osoba koja je njegovih godina. Tako je od kada zna za sebe. Ne zna zna kako, ni zbog čega se to dešava, ali je vremenom naučio da ne razmišlja previše o razlozima.

''Juče sam bio devojka u gradu za koji pretpostavljam da je udaljen odavde dva sata vožnje. Prekjuče sam bio mladić koji je još tri sata udaljeniji. Gotovo da već zaboravljam sve te pojedinosti. Moram, ili nikada ne bi mogao da se setim ko sam zapravo ja.''

Međutim jednog jutra se budi u telu Džastina i upoznaje Rianon, Džastinovu devojku. Iako zna da će to trajati samo jedan dan, na sve moguće načine pokušava da usreći tu tužnu devojku. Posle tog trenutka, u njemu se nešto menja...
Danima nakon što je sreo Rianon, budi se u telima ljudi koji žive u njenoj blizini, priziva je u sećanje i misli na nju. A onda, nekoliko dana kasnije, odlučuje da je potraži, a nakon toga i da joj kaže istinu - da se svakog dana budi u drugom telu...

''Jedna stvar je kad se zaljubiš. Sasvim druga kad osetiš da se neko zaljubio u tebe i osećaš odgovornost prema toj ljubavi.''

Rianon u početku neće poverovati, ispitivaće ga dok je A ne uveri da govori istinu. I u momentu kada shvati da je ne laže, prepustiće se u jednu neobičnu avanturu.

''Pitanja na koja nema odgovora mogu da te unište, zato ostavi to za sobom.''

Ono što se meni posebno dopalo, pored ljubavne priče i Dejvidovog stila pisanje jeste pogled u živote svih ljudi u čijim se telima A budio.
Od finih i učtivih tinejdžera, preko onih depresivnih sklonih samoubistvu, homoseksualaca, pa sve do narkomana i problematične dece, svako od njih ima svoju malu priču i zauzima jedan delić ove knjige.
O većini bih napisala po par rečenica u ovoj recenziji, ali onda bih vam uništila magiju čitanja i sama recenzija bi se pretvorila u prepričavanje knjige.

''Ljudi koriste đavola kao izgovor za sve ono čega se boje. Mešaju uzrok i posledicu. Đavo nikoga ne primorava da nešto uradi. Nego ljudi jednostavno nešto urade, a posle za to krive đavola.''

Da li je moguće voleti nekoga bez obzira na izgled, koji se u ovoj knjizi menja svakog dana?
Da li je moguće zavoleti samo nečiju dušu?

''Dok te ljubim, znaš da zapravo ne ljubim tebe. Ti si tamo negde unutra. Ali ja ljubim ono što je spolja. A upravo sada, iako te osećam unutar tela, sve što od tebe dobijam je tuga. Ljubim nju i dođe mi da zaplačem.''

Drugi put sam pročitala ovu knjigu i uživala sam kao kada sam je čitala prvi put, pre dve godine kad sam je kupila.
Preporuka svima koji vole nešto drugačije, neobično i simpatično.
Trenutno je knjiga na popustu pa iskoristite priliku i kupite svoj primerak jer uskoro stiže i nastavak.

5 zvezdica.

''To što raskineš sa nekim, ne znači da je on potpuno iščezao iz tvog života.Mi se nećemo viđati. A biće mi potrebne godine da on u meni izbledi.''

Recenzija by Prodavnica snova

No comments:

Post a Comment