Monday 12 December 2016

Džilijen Flin - Oštri predmeti


Izdavač - Laguna

Od autorke „Iščezla“ i „Mračna mesta” naša izdavačka kuća Laguna napokon je prevela njeno prvo delo „Oštri predmeti.“Verujem da je većina vas čula za Džilijen zbog filma Gone girl koji je snimljen na osnovu njenog dela.Sve tri knjige ove američke autorke više puta su nagrađivane, a meni je iskreno žao što sam tek sada prvi put saznala za nju.

Kod ovog tilera najviše me privukao njegov naslov, ali tek kada sam pročitala kratak sadržaj na poleđini znala sam da će sama radnja knjige ispuniti mnogo više od svega što očekujem.
Pre nego što sam započela sa čitanjem jedna stvar me jako zainteresovala a to je citat sa naslovnice: „NEKE RANE NIKAD NE ZACELE…“
Sada, dok su mi utisci još uvek sveži sve što mogu reći je: „Ovo je jedan bolesno dobar triler!“ 
 
Knjiga ima sve što jedno fenomenalno delo treba imati. Radnju koja drži pažnju, temu koju jednostavno nisam mogla ispusitit iz ruku, zbog koje mi je koncentracija ključala i likove koji su me svojim ludilom navodili na još luđe razmišljanje.

Pitate se zašto baš ludilom?
Verujte mi da sam bezbroj puta u toku čitanja pomislila: „ovde su svi za psihijatriju. I to za posebno, svoje odeljenje!”

Od samog početka osetila sam da se u priči krije nešto dublje od one površinske istine koju nam je dala autorka. Što sam više čitala to sam imala sve više pretpostavki, koje su postale sve bolesnije. Nagađanja sam, ali sa svakom pročitanom stranicom ostalaja bez teksta.
Često sam zatekla sebe kako iznenađena širim oči na mračne tajne glavnog lika, novinarke Kamil koja se vratila u svoj rodni grad zbog jednog zadatka. Trebala je napisati reportažu o otmici i ubistvu dve devojčice, ali kako je otkrivala tajne tako je shvatila da se na neki način može poistovetiti sa mladim žrtvama. 
 
Za Džilijinog glavnog naratora ovog romana sve što mogu reći je da je ona veoma čudna žena, koja ima još čudniju porodicu. U ovom trileru sve što trebate je širom otvorene oči, i sumnju na sve likove.Ovo je još jedna knjiga zbog koje sam imala utisak da sam inspektorka ili detektivka, a to obožavam.Upijala sam svaki otriveni dokaz zajedno sa Kamil, pokušavala da razumem njenu tamnu i mračnu psihu.

Kako sam se sve više bližila kraju tako je napetost rasla. Moje sumnje i pretpostavke jednim delom bile su istinite, ali glavi razlog i ubicu nisam nikako pogodila. Ono što sam saznala pred sami kraj bio je veliki šok! Mislim da zbog toga nikad neću moći zaboraviti radnju ovog trilera.

Zato ukoliko želite psihološki triler koji se bavi jednim od najgorih ljudskih mana, ljubomorom, onda je ova knjiga upravo ono što vam treba.
Priča je realna, a opet izmišljena.
Ovo je jedna od onih knjiga koja vam uliva strah u kosti kada shvatite u kolikoj meri ljudi mogu biti puni pakosti, a opet vas toliko toga nauči. 
 
„Celog života poznavala sam toliko bolesnih žena. Žena sa hroničnim bolovima, u kojima se večito razvijaju boljke. Žene sa oboljenjima. Jeste, muškarcima pucaju kosti, imaju bolna leđa, pokoju operaciju, izvade krajnik, ugrade blistavi plastični kuk. Žene izgore."
 
Recenzija by DS Clarke 
 
 
 

No comments:

Post a Comment