Sunday 10 September 2017

Markus Sedžvik - Krv zimske noći


Izdavač - ODISEJA

''Šta biste žrtvovali za nekoga koga oduvek volite?''

Roman 'Krv zimske noći' se sastoji iz sedam priča i svaka nosi naziv Meseca: Mesec cveća, Mesec sena, Mesc žita, Mesec voća, Mesec lovca, Mesec snega i Mesec krvi.
U prvoj priči Mesec cveća, koja se odvija u 2073. godini upoznajemo Erika i Merl. Erik dolazi na Blaženo ostrvo da napiše priču o istom i kada ugleda Merl, ima osećaj da je već negde sreo...

''Nije reč o tome da li je ona lepa, ne onako kako ljudi to obično misle. Ona je više nego lepa, barem za njega, ali nije ga to osvojilo. Jednostavno je to bilo njeno lice, njene oči. Čim ih je video, nešto je kliknulo.Odjednom je shvatio šta je to. Prepoznao je njeno lice. Kao da je video starog prijatelja, davno zaboravljenog, i to je pokrenulo nešto drugo u njemu. Misao koja ga je mučila.''

Nakon prve priče i žrtvovanja, započela sam sledeće poglavlje i prebacila se u Juli 2011. godine - Mesec sena, u kojoj su Marl i Erik majka i sin, što me je još više zbunilo.

''Postoje trenuci u svačijem životu, misli Edvard, kada treba prosto slediti instikt iz stomaka. Posebno kada vam se nude dve opcije sa jednakim izgledima, pola-pola, ako postoji i najmanji osećaj koji vas vuče jednim putem, bolje je da uradite ono što vam taj osećaj govori.''

Treća priča u kojoj se njih dvoje nisu ni upoznali, preko četvrte koja je na mene ostavila najjači utisak, pa sve do sedme - kockice polako počinju da se sklapaju.

''Mogla bih da budem mnogo ljudi...
Zašto moram da budem samo jedna? Ja sam mnogo ljudi i sve ih volim i oni vole mene.''

Od budućnosti pa sve do desetog veka, ovo je priča o sedam života, o dve duše koje se pronalaze - kao kralj i kraljica, majka i sin, umetnik i dete, ljubavnici, žrtve vampira... 

''Živecu sedam puta i traziću te u svakom. Uvek ćemo biti zajedno...
Traziću te i voleću u svakom...
Da li ćes me pratiti?"

Za sve one koji vole spoj neobičnog, vremenskih putovanja i vikinških saga - preporuka.
Meni je knjiga bila zanimljiva i drugačija od svega ostalog što inače čitam, ali mi je nedostajalo više emocija između Eika i Merl, a i želela sam da saznam mnogo više o Blaženom ostrvu.
Od mene 3,5 zvezdice.

''Sada ne postoji ništa osim njih dvoje i njihove ljubavi, koja je čekala vekovima da ponovo bude stvorena, i dok njihova krv teče, prvo Merlina, pa onda Erikova, dok se njihova krv meša na stolu i na tlu Blaženog ostrva, oni nisu više zaljubljeni, postali su ljubav sama.
I njihovo putovanje počinje.
Tako je to.''


No comments:

Post a Comment